Mire jó a life coach? Mit jelent a life coach? Íme 10 helyzet, amikor szükséged lehet egy Life coachra:

1. Megoldások Kételkedsz önmagadban, sokáig rágódsz egy-egy döntés meghozatala előtt, félsz a következményektől, egyhelyben toporogsz. Mindenki tudja, hogy mit akar legbelül, de összezavarodunk a körülöttünk lévő világ elvárásai, a sok „kell; nem illik és mit szólnak mások” miatt. A coach segíthet tisztábban látni, megvalósítani az álmaidat, valamint megtalálni a legjobb módot azok elérésére.

2. Stratégia, kivitelezés. Van elképzelésed, de nincs megfelelő terved hozzá … sok nagyszerű ötlet megvalósítatlan marad a szervezettség és az egyértelműség hiánya miatt. Néha elég csak a kezdőlépést megtenni vagy épp elérni a következő szintet egy adott területen. A coach nem csak a célok kitűzésében és a cselekvési terv elkészítésében segít, hanem az előrelépés során következetesen támogató tippet, eszközt vagy stratégiát is nyújt.

3. Egészségesebb életvitel, magasabb energia szint elérése mentálisan, lelkileg és fizikálisan: egészséges étrend, életvitel kialakítása és fentarthatósága. 

4. Halogatás, illetve a kitartás hiányának kiküszöbölés: mivel céljaid elérése fegyelmet, cselekvést igényel megfelelő, ütemtervek kialakításával és betartásával. A coach segíthet motiváltnak, kitartónak maradni és felhagyni a kifogásokkal valamint megváltoztatni a rosszul berögzült magatartásmintáid a céljaid elérése érdekében.

5. Időgazdálkodás, Time management, valamint a munka-magánélet egyensúlyának jelentősége és megteremtése.

6. Stressz kezelése, Kiégés/Burn out elkerülése.

7. Önbizalomnövelés, magabiztosság elérése. Szerinted nem vagy elég jó, szerethető, érdekes, stb. Milyen valótlan állításokat vallasz magadról? A coach segít reálisan látni, megmutatja, hogy ugyanolyan méltó vagy a sikerre, mint bárki más, a hangsúlyt a pozitív irányba tereli.

8. Félelmek, aggályok leküzdése: Mindenkit időről időre megfélemlítenek az életében jelentkező kihívások, illetve a félelem gyakran korlátozó hiedelmeink miatt alakul ki. Sokszor el kell engedni múltbeli tapasztalatokból eredő aggályainkat, meggyőződéseinket (pl : nekem úgy sem sikerül, én nem értem, erre én képtelen vagyok), amelyek korlátozzák és megakadályozzák, hogy tovább haladjunk az életben egy kiegyensúlyozottabb úton, mivel a szörnyű emlékekhez és érzésekhez való ragaszkodás kimerítő és kontraproduktív.

9. Függőségek, káros szokások esetén. Ha már ráébredtél, hogy vannak káros/ hátráltató szokásaid (halogatás, internetfüggőség, dohányzás, stb) és készen állsz a régi mintákból való kitörésre, akkor egy coach segíthet ezen szokások kiiktatásában, jó szokások bevezetésében. Ha már valaha tettél kísérletet ezekre, de kudarcba fulladtak , akkor szintén szükséged lelet a coachra, hogy legyőzd a régi kudarcaid és új sikereket tudj elérni.

10. Ha szeretnél még fejlődni érdekérvényesítés, asszertivitás, kommunikácó, rezilencia, konfliktuskezelés területén.