Így növeld az önbizalmad avagy hogyan kezdj el hinni magadban

Az önbizalom lényege annak felismerése, hogy te – és csakis te – vagy a saját sikered mozgatórugója. 

Hogyan kezdj el hinni magadban 

Meg kell vizsgálni, melyek azok a hiedelmek, gondolatok, negatív érzelmek, amelyek önbizalomhiányt okoznak, ami miatt nem érzed magad elég magabiztosnak, határozottnak akár egy adott területen, akár globálisan. Milyenek azok a gondolatok, amit magadról alkotsz? Hogy beszélsz magaddal? Mik a korlátozó hiedelmeid? (pl: ah, én erre képtelen vagyok, nekem ez nem menne, próbáltam már, de…. és ha megvan a válasz, akkor felváltani őket erősítő hiedelmekkel. De ezt könnyebb mondani, mint megtenni.  

 

A következő 9 pont ebben segít: 

  1. 1, Kezd azzal, hogy az önbeszédre összpontosítasz – azokra a szavakra, amelyeket akkor használsz, amikor magadban beszélsz. Beszélj magaddal kedvesen, bátorítóan, tisztelettel. 

  1. 2, Gyakorold az önszeretetet. Ha nem szeretsz valamit/valakit, akkor nem is tudsz benne hinni. Vedd számba az értékeidet, és legyél büszke rájuk.  

  1. 3, Fogadd el egyformán mind az erősségeidet mind a gyengeségeidet. Ez nem azt jelenti, hogy nem tudod fejleszteni a gyengeségeidet, hanem hogy elfogadod, mint tényt, hogy ez a gyengeséged. 

  1. 4, Ha el kezdesz hinni magadban, az hasonló, mint egy emelkedőn induló versenyen futni. Üzemanyagra lesz szüksége az utazáshoz. Az önbizalom táplálásához vedd körül magad olyan emberekkel, akik inspirálnak és támogatnak.  

  1. 5, Tápláld az elmédet hasznos (motivációs, önfejlesztő) könyvekkel, műsorokkal, videókkal. 

  1. 6, Változtass a fókuszon. Ahelyett, hogy a kudarcokra vagy gyengeségekre összpontosítanál, emlékezz vissza a múltad olyan pillanataira, amikor hasonló helyzetet sikeresen oldottál meg. Gondolkodj el azokon az akadályokon, amelyekkel szembesültél és amelyeket bátran leküzdöttél. Koncentrálj arra a dologra, amiért hálás lehetsz, ahelyett, hogy sopánkodnál azért, amid nincs.  

  1. 7, Nézz szembe a saját félelmeiddel. Az emberi természethez tartozik, hogy megtapasztalja a félelmet és a szorongást. De amikor hiszel magadban, rájössz, hogy ezek az érzelmek azért vannak, hogy cselekvésre ösztönözzenek, nem pedig azért, hogy visszatartsanak.  

  1. 8, Fejlődés lehetősége: Ha küszködsz az önbizalom kialakításával, akkor valószínűleg a múltban elkövetett hibáidra koncentrálsz. Ha már tudod, hogy a hibáidból tanulhatsz, sokkal szívesebben követed el őket.  

  1. 9, Tanulj valami újat. A kutatások kimutatták, hogy a tanulás közvetlenül kapcsolódik a boldogsághoz – dopamint szabadít fel az agyban, amelyet „boldogsághormonnak is  neveznek. 

  

Leave a Comment

Az e-mail-címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük